Wednesday 17 August 2011

Nostalgi

Min kjære mor har alltid brukt mye tid på å holde orden i hjemmet vårt, og detaljene har vært perfekte. Blandt annet på 80 tallet, heklede dukene som omhyggelig ble strøket etter at de var vasket i sukkervann. Sukkervannet (3 deler sukker, 1 del vann) gjør at duken blir helt stiv. En gammel tradisjon som er hyggelig å ivareta.
Gjorde et forsøk på en av hennes gamle heklede duker og synes resultatet ble strålende. Duken gir liv og nostalgi til salongbordet mitt. Fryd!

An old tradition is to wash the crochet cloth in sugar water (3 to 1 with sugar and water) and iron them with waves.  I did try it out on an old handmade cloth and found the result quite stylish together with my modern interior.

2 comments:

  1. Så flott...Et godt tips til dekorasjon...Takk;-)

    ReplyDelete
  2. Artig, ser for meg slike stivede heklesvaner. Fasinerende, egentlig. Jeg driver med tradisjonsarbeid jeg også, jeg ruller duker på ei gammel rulle. De blir veldig fine, og lindukene blir blanke!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.