Monday 22 October 2012

Øyeblikk nr 172 - I ly for regnet av Stine Blichfeldt


Foto: Stine Blichfeldt

Et unikt øyeblikk som fester seg på minnet. Dette forteller Stine:

Det er fra Madagaskar, der jeg og Marte reiste rundt i to uker i 2006. Vi tok toget gjennom regnskogen, og brukte nærmere 10 timer på å komme oss fra hovedstaden Antananarivo til litt lenger sør i landet. På hver stopp var det massevis av folk som kom for å hente sine ukentlige forsyninger, og det pågikk forhandlinger gjennom togvinduene mellom dem og passasjerer i overfylte vogner, der kaklende høner og grønne bananer og svære rissekker ble løftet i alle retninger. På den ene stoppen ble vi stående lenge pga regnet. Vi kjøpte stekt mais gjennom vinduet og satt og så utover regnværet og det eksotiske kaoset. Alle hadde stimlet under taket på det som de kalte perrongen. Jeg husker at jeg tenkte at dette er en helt fantastisk opplevelse som aldri kommer tilbake og som jeg aldri kommer til å glemme. Da knipset jeg dette bildet og det er jeg så glad for! 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.